tramwaje

-A A +A

tramwaje

Konstal 105Na

To tramwaj wytwarzany w latach 1979–1992 przez zakłady Konstal w Chorzowie. Najstarsze wrocławskie „stopiątki” wyprodukowano w 1975 r. Obecnie jest to najliczniej eksploatowany tramwaj w Polsce. Wąskotorowa wersja oznaczona została typem 805Na.
We Wrocławiu można spotkać również modernizację tramwaju typu 105Na przeprowadzoną przez zakład Protram. Tramwaj po modernizacji nosi nazwę Konstal/Protram 105NWr.

105NA

Protram 204WrAs

Jest to tramwaj produkowany od roku 2004 przez wrocławską fabrykę Protram. Konstrukcja tramwaju jest wzorowana na tramwaju Konstal 105Na. Tramwaj posiada falowniki i silniki asynchroniczne, dzięki czemu tramwaj płynniej rusza i zatrzymuje się oraz zużywa mniej prądu.
Tramwaje Konstal 105Na, Protram 105NWr i Protram 204WrAs jeżdżą po Wrocławiu w zestawach składających się z dwóch wagonów. Produkowany od 2006 roku Protram 205WrAs jest „młodszym bratem” Protram 204WrAs. Różni się od niego tym, że jest połączeniem 2 wagonów 204WrAs z wstawionym niskopodłogowym członem środkowym.

205

Škoda 16T

To jeden z dwóch rodzajów tramwajów jeżdżących po Wrocławiu, które nie zostały wyprodukowane w Polsce. Škoda 16T to tramwaj jednokierunkowy, 5-członowy, posiadający 3 sztywne wózki (wózek nie może obrócić się niezależnie od członu) oraz około 65% niskiej podłogi. Ponadto, ten mający 2,46 m szerokości tramwaj jest najszerszy w taborze należącym do MPK.

Skoda16T

Škoda 19T

Różni się od Škody 16T tym, że jest dwukierunkowy (jako jedyny we Wrocławiu). Został zakupiony do obsługi linii 31, 32 i 33 ? zwanych „tramwajami plus”.

Skoda

Pesa TWIST(2010NW)

To jeden z dwóch najnowszych nabytków MPK Wrocław. Ten w 100% niskopodłogowy tramwaj został wyprodukowany przez fabrykę PESA Bydgoszcz S.A. Ma 3 człony oraz 4 wózki skrętne. Taka konstrukcja jest w pełni przyjazna dla pasażerów z organiczeniami w poruszaniu się oraz lepiej sprawuje się na krętych trasach. Długa na 32 m Pesa jest obecnie najdłuższym tramwajem we Wrocławiu.

Pesa

Moderus Beta

Wyjechał na wrocławskie tory pod koniec grudnia 2015. Konstrukcja tramwaju jest podobna do Protrama 205WrAs. Tramwaj jest 3-członowy, a jego środkowy człon jest niskopodłogowy.

Moderus